Tuesday, March 3, 2009

Kejohanan sukan sekolah-Pelajar bukitikan kemampuan


5- Mac, - Kejohanan Sukan Sekolah Bagi tahun 2009 yang berlangsung di padang SMKDSML berjaya memukau penonton dengan aksi-aksi hebat dari semua atlit yang mengambil bahagian. Penyertaan yang melibatkan ramai atlit ini telah berjaya menyungkil bakat-bakat baru yang bakal diketengahkan diperingkat negeri dan kebangsaan. Atlit yang merangkul olahragawan dan olahragawati Mohd Iskandar B. Idris dan Nurul Binti Khalul Rashid sudah pasti akan disrisik oleh guru-guru sukan untuk diketengahkan diperingkat yang lebih jauh. Beberapa atlit lain yang menunjukkan prestasi yang memuaskan dalam kejohanan ini akan memperolehi peluang yang lebih cerah pada masa depan sekiranya tersenarai dalam kelompok yang bakal digilap.
Acara kejohanan sukan tahunan ini dimeriahkan dengan kehadiran Pengetua SMK Dato Seri Maharaja Lela En. nayan bin Mahmud dan Penolong Kanan Pentadbiran En. Ismail Shuhada, ia juga turut dihadiri oleh tetamu-tetamu kehormat dari PIBG, dan pentadbir sekolah Perak tengah. Antara yang kelihatan mewakili PIBG ialah YDP PIBG Tn. Hj. Manan bin Salleh dan En. Mohd Zain, manakala tetamu dari pentadbiran sekolah kawasan Perak Tengah ialah Puan Mashitah ( Pen. Kanan Pentadbiran SMK Dato' Abd rahman Yaakob Bota, En. Omar pengetua Sek Men Agama Raja Dr. Nazrin Shah Kg. Gajah. Tidak ketinggalan ibu bapa yang hadir yang turut sama memberikan sokongan kepada anak-anak mereka.
Menurut Penolong kanan Kokurikulum, Megat Mohd Amin, Kejohanan kali ini telah menunjukkan satu peningkatan yang membanggakan dan banyak atlit-atlit yang boleh diketengahkan. Kejohanan sukan ini yang jayakan oleh kerjasama semua guru dan kakitangan telah mencerminkan semangat kerjasama yang sebenar kerana ia dapat dilangsungkan dengan jayanya.
Perasmian pembukaan disempurnakan oleh Tn. Hj. Manan Bin Salleh YDP PIBG SMKDSML manakala untuk perasmian penutup disempurnakan oleh En. Mohd Zain. Ketika dalam ucapan penutup En. Mohd Zain sempat memberikan kata-kata semangat dan menyarankan agar pelajar sentiasa mengamalkan semangat bersukan serta menjauhkan dari anasir-anasir yang tidak baik serta penyalahgunaan dadah.
Toklelaonline

0 comments:

Post a Comment