Tuesday, March 10, 2009

Majlis "send off" pengetua-pelajar raikan penuh emosi











Kg. Gajah-11 mac, Majlis Perpisahan dan "send off" pengetua SMKDSML En. Nayan yang diadakan di Dewan Besar SMKDSML diraikan dengan penuh emosi oleh guru dan pelajar di sini. Rata-rata tidak dapat menahan kesedihan apabila seorang pengetua yang telah berkhidmat di sekolah ini dengan penuh dedikasi telah meninggalkan sekolah ini setelah bertukar ke SMK Dato' Abd Rahman Yaakob Bota. Majlis yang turut dihadir oleh Yang Dipertua PIBG Tn. Hj. Abdul Manan Bin Salleh ini disaksikan oleh semua pelajar SMKDSML dan guru-guru. Dalam ucapan pembukaan yang disampaikan oleh Tn. Hj. Manan beliau dengan rendah hati menyifatkan tuan pengetua seorang yang mempunyai wawasan yang tinggi dan telah menunjukkan kecemerlangan semasa mentadbir di sekolah ini. Kesungguhan dalam pentadbiran yang ditonjolkan menjadikan SMKDSML cemerlang dalam bidang akademik dan kokurikulum. Tn. Hj. manan juga dalam ucapannya turut memberi beberapa pengetua tentang kejayaan terhadap pelajar.


Manakala Tn. Pengetua yang diberi ruang untuk ucapan terakhirnya di sekolah ini mengucapkan berbanyak terima kasih kepada guru-guru kerana telah berkerjasama dengannya dan menasihatkan pelajar supaya sentiasa bersungguh-sungguh dalam mencari ilmu. Menurutnya lagi kejayaan yang diperolehi adalah kerana kesabaran dan kesungguhan kita sendiri.




Seluruh warga SMKDSML sekali lagi mengucapkan selamat berpisah dan semoga tuan pengetua meneruskan kecemerlangan di tempat yang baru bertugas nanti.








toklelaonline








11 mac 2009

0 comments:

Post a Comment